מדריכי ריפוי טבעי

אהבתם את מה שקראתם? לשירותכם הבאנו מספר אתרים נוספים לקידום הבריאות הטבעית: טופהיל, סכרת, לב וכלי דם, קנדידה, סרטן, הומאופתיה.

ייעוץ תזונתי אישי

לרשותכם יועצי תזונה בטלפון 039569449. כתובתנו: בתוך סימטת ברקוביץ', פינת מדרחוב רוטשילד 28, ראשון לציון (מפת הגעה+חניה).

צימחונים לוקים פחות במרבית המחלות הכרוניות כמו: מחלות לב וכלי דם, סכרת, מחלות מעיים וכיבי קיבה, דלקות פרקים וראומטיזם, אובדן סידן וסרטן.


במחקר שנערך בגרמניה בו השתתפו 1900 צמחונים ונימשך 11 שנה, פורסם ב-1944. הוכח כי הצמחונים חלו ב 50%- פחות בסוגי סרטן רבים.
מה מזיק בבשר? הבשר ספוג בחומרי הדברה רעילים, דרך המזון שבעלי חיים מקבלים, ודרך הטיפולים הנעשים להדברת מזיקים בבתי הגידול. בנוסף הבשר ספוג בתרופות, בהורמונים, בזרזי גדילה, חיסונים. בנוסף חומרים לשיפור המראה הטרי על ידי חנקות (ניטראטים וניטריטים), הפוגעים בבריאות. הבשר מכיל שומנים רוויים ושומנים שעברו: חימום, טיגון, צלייה, הפוגעים בכלי הדם והלב. הבשר אינו מכיל סיבים הדרושים לסיום העיכול ומניעת עצירות. עיכול הבשר הוא קשה ואיטי, דורש הרבה אנזימי עיכול. עקב כך מפריש רעלים כתוצאה מריקבון. אוכלי בשר מגיעים בקלות לעודף חלבונים. עודף חלבונים בתזונה גם הוא בעייתי - מכביד על הכליות. עודף החלבונים נשרף כדלק. אבל לעומת הפחממות והשומנים ההופכים לדו-תחמוצת הפחמן ומים הרי החלבון מכיל חנקן. ובתהליך חילוף החומרים הוא יוצר מרכיבים חנקניים רעילים. הטרחה שבהתמודדות אתם נופלת על הכבד. המעבד אותם לשתנן, מרכיב פשוט שאף הוא רעיל. הכליות נאלצות לקחת את המשימה לסילוק השתנן. העסקת הכבד והכליות בתפקיד זה, מפחיתה את תרומתם למערכת הריפוי. ההתקפה החנקנית פוגעת גם במערכת החיסון, מגדילה את הסיכון לאלרגיות ומחלות אוטו-אימוניות, המייצגות את ההידרדרות ביכולת הגוף להגן על עצמו. במזונות מהצומח המכילים חלבון כמו שעועית, החלבון מעורב עם פחממות וסיבים שאינם מתעכלים. כך שעלינו לאכול נפח רב יותר של המזון, כך שיקשה עלינו להגיע לעודפים. כמות החלבון היומית המומלצת היא - 0.6 גרם לכל ק"ג משקל גוף תקין. למבוגרים פחות, לילדים ונשים הרות יותר.
שאלה נפוצה, מה עם ויטמין 12 - B הקיים במזון מן החי? נכון, צמחונים עלולים ללקות בחוסר של ויטמין זה. אבל אם הפלורה תקינה ואין מחלות מעיים מסוימות, בדרך כלל, אין חוסר בויטמין זה אצל צמחונים, גם אם הם אינם בולעים גלולות 12 - B . ליתר ביטחון כדאי להוסיפו לתפריט הצמחוני. אצל אוכלי בשר קיים חוסר בויטמין זה, בדרך כלל בגלל השימוש הנעשה באנטיביוטיקה ופגיעה בחיידקים הטובים. 12 - B קיים בכל כמוסת מולטי-ויטמין. מי שנימצא אצלו חוסר בבדיקות דם, עליו לקבל אותו במינון של 2000 מקרו-גרם ליום, רצוי ע"י לכסניות למציצה (לא בבליעה).
אכילת דגים.
אוכלסיות העולם האוכלות דגים, יותר בריאות יחסית לאוכלסיות אוכלות בשר. בדגים יש פחות שומן ובחלק מהם יש גם שמן אומגה - 3 , שהוא שומן בלתי רווי. (שמן אומגה - 3 ניתן לקבל גם ממזון צמחוני כמו זרעי פישתה). לכן אנו נתקלים לעיתים קרובות בהמלצות לדיאטה עם דגים. בעולם הנעשה מורעל גם הדגים לא נשארו טהורים. רעלי תעשיה מוזרמים לנהרות ולאוקיינוסים. במקומות שונים כבר נמצאים דגים המכילים כספית בכמות העולה בהרבה על התקן. אגן הים התיכון בהיותו ים סגור, צובר זהום הגדל משנה לשנה. הכינרת שלנו מזדהמת ונגמרת. עלולה להיהפך לאגם מת - אגם שדגים לא מסוגלים לחיות בו. אני גולש כאן לנושא האקולוגיה ולמתעניינים: סיפרה של רחל קרסון - האביב הדומם,  1962 . שהוא אקטואלי היום יותר מאשר לפני 35 שנה



 

כניסה

CAPTCHA
ענה על שאלה זו
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.